söndag 18 oktober 2009

bläää på allt!


Nu känner jag nånslags höst/vinter depp på gång
Det är mörkt och kallt ute och inget känns kul just nu
Fy vad man känner nu att man inte utnyttjade sommaren till fullo
Jag måste verkligen styra upp mitt liv och tillvaro nu annars vet jag inte vad jag ska ta mig till

Nu ska jag även jobba kväll 4 dagar till och sen ett vanligt dagspass, har jobbat hela dagen idag, jobbigt med 6 dagars arbetsvecka.... men vad annars ska jag göra..?


En konstig grej från dagen var att jag fick ett ryck och köpte en burk senapssill
det fick bli middag, senapssill,potatis och sallad... oväntat men gott!

2 kommentarer:

  1. Snart är det jul och julmys, det är ju alltid nåt att se fram emot? Och mysiga kvällar i Os och min lägenhet? framför brasan, spela kort och dricka lite julemust... its a must you know! ;)

    SvaraRadera
  2. Har du förresten provat att göra sivans sill?
    Köp matjessill, koka potatis och köp en stor knippe dill. Du tar sedan en stor klick smör och bryner den i kastrull, dvs gör så att smöret får en gyllenbrun färg. När potatisen kokat skär du upp den och lägger på en tallrik,
    på potatisen lägger du matjessillen och sedan all dill. Över alltsammans häller du det brynta smöret.
    Oh my god, det är sååå gott och sååå lätt att göra.
    Do it! Puss

    SvaraRadera