måndag 12 april 2010

Världens första bra måndag

Måndag stormade in med raska steg
Det kom som en shock på morgonen när jag steg upp, så trött att jag inte ens minns att jag åkte
till jobbet, men sen så slog en genial ide ner som en blixt från himmlen
Jag har ju några flextimmar att ta ut, så kl 13 stegade jag hem
Bästa beslut jag någonsin tagit
Kom hem, fika, duscha och laga mat allt innan klockan ens var 16.00
Sen har jag spelat tv-spel och latat mig på soffan hela dagen...underbart!
Ibland är man smart även på en måndag



Tårta och kaffe och en pastarätt jag improvisera ihop i min nya djupa stekpanna jag fick i födelsedagspresent



3 kommentarer:

  1. Mums! Hur gjorde du pastan? Ingredienser? Behöver inspiration! Proffigt med färsk basilika on top...

    SvaraRadera
  2. Bacon, färska champinjoner, lök
    Hacka, fräs upp i smör,krydda (salt,peppar,vitlök) och tillsätt en burk "creme fraiche tomat och basilika" smak
    Låt koka ihop och mixa med spagetti... jävligt simpelt

    SvaraRadera
  3. Jag testade liknande häromdagen fast hade gräddädel i också, blev riktigt gott! Istället för pasta ungsrostade grönsaker, eftersom jag gjorde den en vardag och inte en helg. Vardagar = inte kolhyudrater. Helger = massa kolhydrater. :-)

    Mera recept! Mera recept!

    SvaraRadera